søndag 31. august 2008

Sukkersøtt 5 - Et mappekort


Da er jeg nesten klar for en uke i villmarka... med ny lavvo, som jeg faktisk har klart å sette opp selv uten "mannehjelp". Barna sov i den i natt og den var godkjent. Litt småpakking igjen. Må si at jeg ble litt stesset for å få ferdig mappekortet mitt til Sukkersøtt. Bak lavvoen ser dere annekset vårt... også mitt kreative hobbyrom!

Jeg tenkte lenge på hva mappekortet skulle brukes til, det måtte være noe praktisk og nyttig... og da dukket selvfølgelig pedagogen i meg opp. Klart dette skulle være til skolejenta mi, for snart skal jo hun lære gangetabellen. Så hvorfor ikke gjøre læringen litt kreativ.


Forsiden er et motiv av Sarah Kay. Papiret med barna i hagen var en selvfølge å bruke.


På baksiden har jeg skrevet navnet hennes, slik vi er vant til å gjøre med alle barnas eiendeler på skolen:)

Innsiden inneholder små tags med gangetabellen fra 1-10. Jeg fant en timeplan på kjøleskapet fra Tanum bokhandel, på baksiden var gangetabellen i perfekte farger.

Tagsene har jeg laminert i små ferdige laminater som jeg har fått kjøpt hos Clas Ohlsson til en billig penge. Gjorde dette for at de skal kunne tåle små barnefingrer uten å bli krøllete eller ødelagdte. Gjett om Katarina ble glad da hun forstod at dette var til henne. Hun har til og med pakket den i sekken og skal vise den frem på skolen.

Ha en fortreffelig uke. Meg ser dere ikke igjen før om en uke...for jeg skal på kanotur med ny lavvo og en haug med elever:) Kommer hjem på fredag, klar til ny utfordring fra Sukkersøtt og fra det kreative design teamet.

Takk for at du stikker innom bloggen min / thank you for visit my blog.

21 kommentarer:

Linda sa...

det var et utrolig flott mappekort. og så genialt med gangetabellen

Kristine sa...

Wow Angella!
For en super idé med gangetabellen inni mappekortet! Så lurt å lage det å lære gangetabellen på en litt kjekkere måte!
Og så må du storkose deg på kanotur. Jeg reiser vekk en uke på ferie også. Så da "sees" vi når begge er tilbake!
Stor klem fra Kristine

Lene Aase sa...

Kanonflott kort, og så lurt med gangetabellen inni:)

Klem fra Lene.

Bente sa...

Flott og praktisk mappekort!!

Hanne sa...

Å guuurimalla så himla smart!!! Tenker hun lærer gangene så fort som bare det med dette lekre kortet! Så genialt med de laminerte tagsene inni også, må visst ta meg en tur på "gubbdagis"... Det papiret var jo også midt i blinken, og motivet også - i det hele tatt et utrolig flott mappekort! Flinka!!

Nå håper jeg du koser deg på tur, ikke la deg slite ut av niendeklassingene (jeg har en i huset, så jeg vet at de kan være et strev...)

Gleder meg allerede til du er hjemme igjen, jeg :)
God klem fra Hanne:)

Joanna sa...

For en kjempeknas ide :)
Denne kommer til å bli full suksess, bare vent og se;)

Totalt lekkert kort med nydelige farger.

Klem fra Joanna

PS: Kjempefin villmarkstur til deg :)

Sianba sa...

Kjempefint mappekort, og så utrolig smart å ha gangetabellen inni! Vedder på at hun lærer den lett som bare det nå :-)

annes paperfun sa...

Så flott løsning på mappekortet!!! Og så lurt å legge gangetabellen oppi.
Nydelig og flott gjennomført.
Takk for at du er med på utfordringen.
Klem fra Anne

Maya sa...

WOW!!!
Angella du er ett oppkomme av ideer og fiffige løsninger :)
Dette her er jo utrolig lekkert utført!
Herlige farger,nydelige detaljer.

Læring skal være moro,og det blir det med denne!

Klem fra Maya

Oxana sa...

Kjempeflott kort og smart idee! Klem Oxana

Unknown sa...

Mappekortet ditt er utrolig flott, og så smart å lage det til datteren din, med gangetabellen i. Skjønner godt at hun ville ha det med til skolen med engang... :O)

God tur til villmarken, håper dere får en flott tur med fint vær!

Paperaddict sa...

Først må jeg bare si tusen takk for kommentar på bloggen min! Og så over til deg, da: Himmel og hav for en fin ide med mappekortet! Det var jo bare helt genialt. Fint motiv og nydelige farger!
Klem fra Hilde

Anita sa...

Å så flott kort! Nydelige farger og sinnsykt lekkert pyntet. Kjempegod ide med å ha gangetabell inni:)

Takk for at du er med på utfordringen!:)

Kathy sa...

I almost used the same papers!!! This is so cute!! I really, of course, love those papers and all your details are fabulous:) Kathy

oheidia sa...

Så nydelig mappe-kort! Hærlige farger, veldig praktisk med gangetabellen og veldig pedagogisk tenkt!

Det kortet "siste sommerdager" var også bare hærlig! Ble ordentlig glad av de fine sommerfargene!

:=) Heidi

milli sa...

For en flott idé!!
Skjønner godt at datteren din ble glad da hun forsto at det var til henne.
Liker fargene du har brukt veldig godt, de er friske og fine!

Klem
Camilla

Anita Hagen sa...

WOW, så utrolig kreativt og flott. Tipper veslefrønka kommer til å lære gangetabellen på null-komma-niks når hun får det servert så lekkert! Herlig!

Ha en fin mandag videre.

Klem fra Anita

Linda S. L sa...

For et utroooolig flott mappekort!! Og en fantastisk idè!! Jeg syns jeg ser å glad jenta di ble når hun fikk det ja :)
morro!

Vibeke sa...

Så kult!!!
Lekkert kort!!!:)

Jannhild sa...

Et aldeles rålekkert mappekort!! WOW!!!
Nydelige mønsterark og kjempeflott stempel!! Nydleig malt :)
Klem

Unknown sa...

Have you ever thought about creating an e-book or guest authoring on other websites? I have a blog centered on the same ideas you discuss and would really like to have you share some stories/information. I know my visitors would value your work. If you are even remotely interested, feel free to send me an e-mail.