søndag 4. oktober 2009

Hjemme fra høstferie på Trysil

Vi er så heldige å ha tilgang på en fantastisk leilighet midt i alpinbakkene på Trysil. Vi har vært der før på skiferie og har kost oss veldig. Aldri har vi vært på høstferie der eller tatt med oss barna på lang fjelltur, så dette ble en opplevelse for oss alle.
Vi gikk og gikk ... brede stier, smale stier... oppover og oppover, over tregrensa, forbi snøen...
Et par velfortjente pauser... med selvlagde stokker... som noen ble dratt opp med:)
Den siste kneika var tung, kaldt og bratt... Endelig Trysilfjellet 1132 moh.
Men så glade over å ha klart det... Da vi kom ned igjen fikk barna Diplom og pappaen spanderte kaffe, farris og vafler med krem og syltetøy.
Da vi spurte om vi skulle ta en tur til, svarte Katarina bestemt "Nei!", mens Elias var litt bråkjekk og svarte " I morgen kanskje..."

Dagen etter snødde det så mye at jeg var skeptisk til å dra hjem igjen...med sommerdekk!
Vi er hjemme... Jeg har ingen kort og vise dere, men dette er vel godkjent...eller?

klem Angella

11 kommentarer:

Gro sa...

Skikkelig godkjent. Og velkommen hjem igjen.
Etter å ha fått kjenne snøværet i går, håper jeg virkelig det blir en stund til den kommer hit...

Må si Elias var flink å gå helt til toppen, Håkon syntes det var mest komfortabelt på skuldrene til pappa.

Og i morgen er det tilbake til hverdagen. Ønsker deg en flott uke.

Klem :-)

Gry-Heidi sa...

Ser ut som dere har hatt det helt toppers :) Deilig å gjøre noe annet enn det vanlige, og så masse frisk luft også :)
Fint profilbilde av deg forresten:) Dette er deg ja *fnis*

Klem, Gry-Heidi

PS. Det hadde vært veldig kos om vi kunne fått til en kort-kveld etterhvert.....må bare bli ferdig her hjemme først, og da er jeg mildt sagt overklar :o)

Camilla sa...

Takk for titten! Flotte bilder, og for en sprek familie:)
Godt dere er trygt hjemme igjen også!
Ha en flott uke!
Klem, Camilla.

❤ Kaia sa...

Så flott som det så ut.
Ha ei flott uke.
Klem fra Kaia

Hildegunn sa...

Kjempeflotte bilder du har lagt ut!
Skikkelig sprekinger dere da ;)
Her er det høstferie noen dager denne uka, og vi har heldigvis sluppet unna snøen enda, men den kommer nok om ikke så lenge...

Ønsker deg en flott uke!
Klem

May-Bente sa...

Hei, hei!!!
Godt å høre at dere har hatt det flott...det var noen flotte bilder og noen krye barn som satt på toppen.
Tenker det var langt for små føtter, ja. De sov vel godt den natta??? He,he. Det er Deilig med slike turer...Spreke dere!!!

ha en flott uke, Klem:))

Unknown sa...

Ser ut som de har hatt en herlig og flott høstferie!

Så masse lekre kort det er her i bloggen din , altså!
Nydelige farger og lekre detaljer og lekkert design!
En fryd for øyet!

Klem,
Jorunn

Anonym sa...

Godskjent eller?? Ja, selfølgelig er det det!! Så utrolig da.. Jeg er helt imponert jeg:-) Ser jo ikke ut som at dere har så store unger altså.. Også over 1000 meter, det er veldig imponerene!!! Zoomet litt inn på familie bildet av dere, for en herlig familie:)) Spreke og friske alle mann..
Jeg syntes dere var kjempeflinke jeg, så hver stolt av dere selv! Det ville iallefal jeg om det var meg som gikk den turen..;)

Ha en god natt og velfortjent natt!
Stooor klemz,
****Hanna****

Maya sa...

Åhhh så deilig med ferie!
Men du,på ferie slapper man vel av?! *fnis*
Så spreke dere er,og det så ut til att dere hadde en knall flott tur!!
Ha ei flott uke,vennen,
klemmer fra Maya :)

oheidia sa...

Hei! Så fint nytt profilbilde;=)

Jeg må også ta ett nytt bilde for jeg er nyklippet og ser heldigvis ikke ut som en hulder fra de dype skogene lengre!

Så deilige fjellbilder du har lagt ut! Nydelig utsikt!!! Blir du med på båttur til sommeren - kortlagingstur i vår nye (kjøpt brukt)33 fot store båt! Jeg gleder meg til sommeren allerede men skal glede meg over høst og vinter før den tid! Vi har båten liggende i Son og håper å få fast båtplass der til sommeren.

Unknown sa...

I'd also like to express that most people who find themselves with out health insurance are usually students, self-employed and those that are out of work. More than half from the uninsured are under the age of Thirty-five. They do not really feel they are looking for health insurance since they're young as well as healthy. Their own income is frequently spent on real estate, food, as well as entertainment. Lots of people that do go to work either complete or part-time are not provided insurance via their jobs so they proceed without due to the rising price of health insurance in the usa. Thanks for the suggestions you reveal through this web site.